Schrijven op bestelling

Grenzen op gepaste wijze oprekken

Met journalistieke stijlmiddelen een positief verhaal over een merk of bedrijf vertellen: tegenwoordig worden ‘storytelling’ en ‘branded content’ met trots beoefend. En vaak is het onderscheid met ‘echte journalistiek’ ook niet zo eenvoudig vast te stellen.

Zoals?

Jarenlang schakelde Uitgeverij Canna mij in als redacteur bij de productie van CWT Connect Magazine, een online publicatie in opdracht van Carlson Wagonlit Travel Nederland. Ik schreef over steden en landen, trends, design, kunst en andere ‘nice to know’-informatie voor de zakelijk reiziger.

Voor VG Visie en Retail Visie, publicaties van uitgever Public Space Media, mag ik schrijven over vastgoedondernemers, architecten en retailers. Interviews die inzicht geven in hun dromen en ambities, hun projecten en  professionele ‘Umfeld’. Een voorbeeld: Idealisten met oog voor rentabiliteit | Wintergasten  

Nog een voorbeeld: Dunavast

Merkjournalisten, een initiatief van Cor Hospes, wekt merken tot leven met storytelling. Zo maakten Cor en ik zelfs over viltstiften spannende verhalen.